הסיפור שלנו

בישראל אחד המתאמים הגבוהים ביותר מבין מדינות ה-OECD בין מעמד סוציו-אקונומי של תלמידים לרמות ההישגים האקדמיים שלהם.  

אנחנו כאן כדי לגשר על הפערים. 

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, שהוקם בשנת 2009, הוא הגוף המוביל בישראל לקידום בתי ספר מהפריפריה החברתית, תוך שיפור הישגיהם של תלמידים מאוכלוסיות מוחלשות. 

המרכז פועל במגוון רב של בתי ספר יסודיים, יהודיים וערביים, ברחבי ישראל. 

תכניות המרכז מיושמות כיום ב-53 בתי ספר ברחבי הארץ, כמחציתן ביישובים ערבים, ומשתתפים בהן למעלה מ-15 אלף תלמידים מדי שנה.  

path

החזון שלנו

החזון של המרכז הוא שכל ילדי ישראל ייהנו מגישה שוויונית לחינוך איכותי ומעצים, שיאפשר להם לפתח כישורי למידה חזקים, יכין אותם לרכישת השכלה גבוהה ויבטיח להם עתיד טוב יותר. 

Target

המטרות שלנו

אנו פועלים כדי להבטיח שכל ילדי הפריפריה החברתית בישראל יזכו לגישה לחינוך האיכותי לו הם ראויים. על מנת לחולל שינויים ארוכי טווח שיגשימו חזון זה בבתי ספר יסודיים הן בחברה היהודית והן בערבית, פועל המרכז בשיתוף פעולה עם משרד החינוך ורשויות מקומיות רבות. 

באמצעות פיתוח מקצועי, חיזוק המסוגלות של צוותי בתי הספר ושיטות עבודה מבוססות נתונים, אנו מחזקים את כישורי ההובלה בבתי הספר של המנהלות, המנהלים וצוותי ההוראה, ומשפר את יכולות התלמידים בתחומי הוראת הקריאה, הכתיבה, והשיח הדיאלוגי. 

התוכניות המקיפות שלנו מייצרות מציאות בה כל אחת ואחד יכול לרכוש חינוך והשכלה, הפערים האקדמיים בין האוכלוסיות השונות מצטמצם והניידות החברתית ארוכת הטווח גדלה – ללא קשר לרקע הסוציו-אקונומי. 

Diamond

הערכים שלנו

חדשנות

המרכז מחויב לעבודה חדשנית ומתפתחת, הכוללת למידת שטח תוך כדי עשייה וכן הטמעה של שיטות למידה חדשות, מבוססות מחקר, נתונים וטכנולוגיה, בבתי הספר בהם אנו פועלים. גולת הכותרת המגלמת תפיסה זו היא מערכת "מדידע" המתקדמת, המספקת לצוות ההוראה משוב ותובנות על התקדמות התלמידים בזמן אמת. 

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה הם חלק בלתי נפרד מפעילותנו על כל היבטיה. אנו מחויבים לקיים קשרים מכבדים ומפרים, ולחזק את כלל שותפינו, ובכללם מנהלות, מנהלים, מורות ומורים, קהילות, גופי ממשלה, עיריות ועמותות נוספות הפועלות בתחום. אנו פועלים לחזק את הרגשת המסוגלות של התלמידים ושל חברי הצוות כאחד.  מניסיוננו, צוותי ההוראה פורחים בסביבת עבודה תומכת, ותלמידים חווים שגשוג ואושר כשהישגיהם הלימודיים זוכים להכרה. 

מצוינות

כשם שאנו חותרים להטמעת מצוינות בחינוך אצל עמיתנו בבתי הספר, כך אנו משקיעים באופן מתמשך בפיתוח המקצועי של צוות המרכז, תוך מעקב וניטור מתמידים של נתוני ההצלחה, על מנת להמשיך ולהשתפר כל העת.  

הכלה

גיוון והכלה הם ערכי בסיס המהווים נר לרגלינו. זאת, מתוך אמונה כי שוויון בחינוך הוא אחד הכלים המרכזיים ביצירת הבנה מעמיקה והיכרות אמיתית בין התרבויות השונות המרכיבות את החברה הישראלית. בהתאם, המרכז פועל בבתי ספר יסודיים מכל רחבי הארץ ממגוון סוגים, יהודיים וערביים, ממלכתיים וממלכתיים דתיים. 

A boy writes in a notebook

שותפויות עם גופים ממשלתיים

אנו נהנים משותפויות פוריות עם מגוון גופים ממשלתיים, לרבות משרד החינוך ורשויות מקומיות, ומובילים להישגים משמעותיים בשטח. 

דוגמה לכך היא המיזם המשותף עם משרד החינוך, תכנית תמקיןשהיא יוזמה חסרת תקדים. בהשקעה של 33 מיליון שקלים הפרוסים על-פני 5 שנים, החלה לפעול התכנית להתערבות דרמטית בשנת הלימודים הנוכחית (התשפ"ד),  ב-15 בתי ספר יסודיים, תת-משיגים של החברה הערבית, אשר משרתים מקהילות  במעמד סוציו-אקונומי נמוך. המיזם המשותף מבוצע בתמיכתם והובלתם של האגף לחינוך יסודי במשרד החינוך, האגף לחינוך ערבי והאגף לאסטרטגיה ותכנון. 

כעת פועל המרכז ב-25% מבתי הספר היסודיים הערביים המאתגרים ביותר בארץ, ומביא לתהליכי שינוי ושיפור משמעותיים של צוותי הניהול, ההוראה והתלמידים.  

כמו כן, אנו גאים על כך שנבחרנו להיות אחד משלושת הגופים המלווים במסגרת מישרים, תכנית המפנה האסטרטגית לבתי ספר של משרד החינוך, משרד האוצר ויד הנדיב, ובמסגרות נוספות כגון "אלמז" יוזמה של אגף החינוך היסודי במשרד החינוך לקידום הישגים לימודיים בקרב תלמידים בני הקהילה האתיופית בבתי הספר היסודיים.