גפ"ן

גפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית) היא תכנית ארצית של משרד החינוך, אשר נועדה לאפשר למנהלות ומנהלי בתי הספר ולרשויות המקומיות לממש באופן מיטבי יעדי חינוך, מתוך כבוד והכרה ביכולת שלהם להתאמת המשאבים והמענים לצרכים הייחודיים של קהילתם. 

A teacher teaches a group of children a song in Hebrew

מגוון תוכניות של המרכז מאושרות על ידי משרד החינוך וכלולות במאגר התוכניות. 

הודות להשתתפות בגפ"ן, המרכז מגדיל את היקף שיתופי הפעולה שלו עם בתי ספר יסודיים מכלל האוכלוסייה. דרך מערכת גפ"ן יכולים להתקשר עם המרכז בתי ספר המבקשים להשתתף במגוון תוכניות ההתערבות המשמעותית של המרכז. בנוסף, המרכז מציע לבתי ספר שלוו על-ידו בעבר תוכניות ייעודיות באמצעות הג"פן להמשך הליווי למי שמצויים בשלבי ביסוס וצמיחה או בשלבי מעבר להפעלה עצמית של התוכנית. 

התוכניות המוצעות כוללות את כלל מרכיבי עבודת המרכז המעמיקה (לקריאה כפתור שמפנה ל6 האלמנטים בעמוד הבית) ובהם- מאמנות אוריינות בכל בית ספר, הוראה מבוססת נתונים, סביבות למידה מעודדות הצלחה, קידום מנהיגות פדגוגית, שימוש בשיטות הוראה מוכחות והכל בעבודה מעמיקה בתוך בית הספר. 

מעוניינים באחת מהתוכניות שלנו?

השאירו פרטים וצוות המרכז יחזור אליכם  בהקדם

תוכניות לבתי ספר חדשים

הורים במרכז – בתי ספר יסודיים

תוכנית מספר 32567

חיזוק השותפות בין הורים וקהילה לצוותי החינוך, הגברת מעורבות ההורים בחיי בית ספר ובחינוך ילדיהם, מתן מענים לקידום הורות מיטבית באמצעות הפעלת כוח אדם ייעודי- "רכזי הורים וקהילה" (מלווה קהילה) בתוך בתי הספר. לרשות הרכזים תקציב לפעילויות מגוונות המקדמות יחסי הורים-בית ספר. 

קלם (תמקין לשעבר) – כיתות א'-ג' בחברה הערבית

תוכנית מספר 33093

תוכנית פורצת דרך שנועדת לעשות מהפכות בבתי ספר יסודיים, תת משיגים, בחברה הערבית. התכנית, מבוססת על שיטות העבודה המוכחות של המרכז אשר הותאמו להוראת השפה הערבית. המתודולוגיה שהותאמה לתכנית מתמודדות בהצלחה עם האתגרים וההזדמנויות שנוצרים על רקע הפערים שבין הערבית הכתובה למדוברת ("דיגלוסיה").   

זינוק להצלחה – כיתות א'-ג' בחברה היהודית

תוכנית מספר 33068

תוכנית ההתערבות המקיפה של המרכז לכיתות א'-ג', המתמקדת ברכישת מיומנויות קריאה, כתיבה ושיח דיאלוגי בסיסיות. מטרת התכנית לחזק את יסודות האוריינות וכישורי הלמידה הבסיסיים, באופן שמאפשר לתלמידים הצעירים לצלוח את בית הספר היסודי – והרבה מעבר לו. 

תוכניות המשך

זינוק להצלחה לממשיכים

כיתות ד'-ו' בבתי ספר שלוו ע"י המרכז בכיתות א'-ג'

תוכנית מספר 33114

התוכנית מיועדת לבתי ספר שהשתתפו  בתוכנית "זינוק להצלחה בשלב א'" של המרכז. התוכנית מכוונת להשלמת המהלך בכיתות ד'-ו', במטרה לבסס את המיומנויות האורייניות לאורך כל הרצף של בית הספר היסודי ולעמוד בהישגים הנדרשים על פי תוכנית הלימודים ב"חינוך לשוני עברית – שפה וספרות".  

לאחר ביסוס השליטה בקריאה, כתיבה ושיח דיאלוגי בכיתות א'-ג', בוחרים בתי ספר רבים להמשיך בפיתוח ידע מקצועי לצוותים של כיתות ד'-ו', המלמדים את תחום השפה ותחומי דעת נוספים. בכיתות ד' התלמידים ממשיכים לבסס את השליטה במגוון עולמות שיח. בכיתות ה'-ו' התהליך ממשיך בביסוס השליטה במיומנויות אורייניות למטרות קריאה, כתיבה ושיח דיאלוגי בסוגות מגוונות, למטרות למידה בכל תחומי הדעת. שליטה זאת במיומנויות מבססת את כישורי הלומדים כך שהמעבר מבית הספר היסודי לשכבות גבוהות יותר יהיה מיטבי. 

יסודות ליסודי מתקדמים

כיתות א'-ו' בבתי ספר שלוו ע"י המרכז

תוכנית מספר 18857

התוכנית מיועדת לבתי ספר שלוו ע"י המרכז בעבר, ומצויים בשלבי ביסוס וצמיחה, מעבר להפעלה עצמית, או בשלב עצמאי לחלוטין של הפעלת התוכנית.  

התכנית מיועדת לבתי ספר שהחלו לבסס את הידע המקצועי שרכשו ופועלים כעת  לקידום ידע מקצועי מיטבי של צוותי הוראה. מטרת התוכנית בבתי ספר היא להמשיך ולשכלל ידע מקצועי חיוני, כדי למנוע פערים מורכבים הנוטים להתפתח כאשר תהליכי ההוראה והלמידה אינם מקצועיים ואפקטיביים באופן מספק.  

המשך ביסוס ידע מקצועי זה בתחום המומחיות בתהליכי הוראה-למידה-הערכה במיומנויות אורייניות, נדרש לבתי להגיע בסופו של דבר לביסוס יכולות למידה גנריות, המעניקות אפשרויות בחירה ולמידה בהמשך.  

קלם (תמקין לשעבר) למתקדמים

כיתות א'-ג' בבתי ספר בחברה הערבית שנמצאים בשלבים אחרונים של הטמעת התכנית או שלוו בעבר ע"י המרכז

תוכנית מספר 33147

תוכנית "קלם" למתקדמים מיועדת לבתי ספר המלווים ע"י המרכז ומצויים בשלבים אחרונים של הטמעת התוכנית בכיתות א'- ג', וכן לבתי ספר שהיו מלווים בעבר ורוצים להמשיך לבסס ידע ולהגיע לרמת מקצועיות גבוהה של צוותי הוראה, או להרחיב ידע ביחס לרכיב מסוים בתוכנית.  

התוכנית מיועדת לבתי ספר המצויים באמצע תהליכי התמקצעות ורוצים להגיע לרמת מקצועיות גבוהה של צוות ההוראה. המשכיות התוכנית הכרחית כדי למנוע פערים מורכבים הנוטים להתפתח כאשר תהליכי ההוראה/למידה אינם מקצועיים ואפקטיביים באופן מספק, וכאשר יש תחלופה של צוות חינוכי בבית הספר. התוכנית פועלת להמשך בניית בעלי התפקידים ומותאמת לשינויים בפדגוגיה ולעדכונים המתחייבים ממדיניות משרד החינוך. 

זינוק להצלחה למתקדמים

כיתות א'-ג' בבתי ספר שנמצאים בשלבים אחרונים של הטמעת התכנית או שלוו בעבר ע"י המרכז

תוכנית מספר 33137

תוכנית מיועדת לבתי ספר המלווים ע"י המרכז ומצויים בשלבים אחרונים של הטמעת התוכנית בכיתות א'- ג', וכן לבתי ספר שהיו מלווים בעבר בתכנית "זינוק להצלחה" ורוצים להמשיך לבסס ידע ולהגיע לרמת מקצועיות גבוהה של צוותי הוראה, או להרחיב ידע ביחס לרכיב מסוים בתוכנית.  

התוכנית מיועדת לבתי ספר המצויים באמצע תהליכי התמקצעות ורוצים להגיע לרמת מקצועיות גבוהה של צוות ההוראה. המשכיות התוכנית הכרחית כדי למנוע פערים מורכבים הנוטים להתפתח כאשר תהליכי ההוראה/למידה אינם מקצועיים ואפקטיביים באופן מספק, וכאשר יש תחלופה של צוות חינוכי בבית הספר. התוכנית פועלת להמשך בניית בעלי התפקידים ומותאמת לשינויים בפדגוגיה ולעדכונים המתחייבים ממדיניות משרד החינוך. 

קלם (תמקין לשעבר) לממשיכים שלב ב'

כיתות ד'-ו' בבתי ספר שלוו ע"י המרכז בכיתות א'-ג' בחברה הערבית

תוכנית מספר 33120

התוכנית מיועדת לבתי ספר שהשתתפו בתוכנית "קלם" לכיתות א'-ג'. התוכנית מכוונת להשלמת המהלך בכיתות ד'-ו', במטרה לבסס את המיומנויות האורייניות לאורך כל הרצף של בית הספר היסודי, ולעמוד בהישגים הנדרשים על פי תוכנית הלימודים ב"חינוך לשוני ערבית – שפה וספרות". בכיתות ד' תלמידים ממשיכים לבסס את השליטה שלהם בתחום במגוון עולמות שיח. בכיתות ה'-ו' התהליך ממשיך בביסוס השליטה במיומנויות אורייניות למטרות קריאה, כתיבה ושיח דיאלוגי בסוגות מגוונות, למטרות למידה בכל תחומי הדעת. שליטה זאת במיומנויות מבססת את כישורי הלומדים כך שהמעבר מבית הספר היסודי לשכבות גבוהות יותר יהיה מיטבי.